lördag 19 maj 2018

Den här veckan har det varit liv och rörelse här på folkhögskolan Biskops Arnö också kvällstid. Skolåret går mot sitt slut och eleverna på de olika linjerna ska får visa upp vad de har jobbat med under året.

I torsdags höll författarskolan en uppskattad uppläsning i gotiska salen, en unik samlingssal från 1200-talet i medeltidshusets källarvåning, och i fredags var det dags för vernissage. Fotoskolans första årskurs presenterade en fotoutställning som berörde mig djupt.

Idag är min sista dag på ön för den här gången och låtskrivarnas musikfestival ska snart börja. Hemlängtan som jag har försökt hålla på avstånd griper tag i mig. Samtidigt njuter jag av varje minut, för jag vet att jag kommer att sakna gemenskapen och den kreativa atmosfären här när jag är tillbaka i vardagen.

Men det blir inget slutgiltigt avsked. I augusti återvänder jag för att delta i skrivarkursen Att skriva skönhet. Och då ska jag fota korna!