söndag 11 oktober 2020

Det har varit händelserika veckor här i Vasa. För ett par veckor sedan ordnade Marginal en liten bokreleasefest på Akademiska bokhandeln Gros, där vi firade årets böcker. Jag läste ett stycke ur min nya roman - som ännu inte hunnit utkomma på riktigt - och Jolin Slotte och Gurli Lindén uppträdde också med uppläsningar.

Några dagar senare kom min bok från tryckeriet.

Sedan dess har mycket hänt. Förra veckan övergick gymnasieskolor i regionen - även skolan där jag jobbar - till distansundervisning, och nästa vecka övergår också elever i årskurs 4-9 i Vasa till distansundervisning, åtminstone för en tid.

Vi hoppas att smittspridningen av coronaviruset bromsas effektivt och att vi snart kan återgå till en lite mer normal vardag!

Min roman "Fyra döttrar" kan beställas direkt av mig eller via Marginals hemsida, www.marginalrf.fi. Där kostar boken 23 euro och porto inom landet ingår i priset. Beställer man boken från utlandet, kan en liten avgift tillkomma.

Boken säljs också via www.boklund.fi och andra bokhandlar.