söndag 14 februari 2021

Vi går mot ljusare tider. Abiturienterna i min skola är inne på sin sista vecka innan de får läsledigt inför studentskrivningarna.

Hösten har gått i arbetets tecken. Dessutom har coronarestriktionerna gjort att jag nästan inte alls har kunnat marknadsföra min nya bok. Det enda litteraturevenemanget jag har deltagit i sedan min bok kom ut i månadsskiftet september-oktober är författarkvällen vid Vasa stadsbibliotek, där jag samtalde med Gurli Lindén, som i dagarna har fått ett fint pris från SLS för sin fina bok "Flyghöjd - en självbiografi".

Här finns en länk till vårt inspelade samtal!

Nåja, livet går vidare. Det finns annat än böcker, men vad passar väl bättre än att läsa en god bok i skenet av en sprakande brasa i kakelugnen dagar som dessa, efter att ha njutit av det vackra vintervädret ute i solen?

Min bok kan beställas via www.marginalrf.fi eller www.boklund.fi eller varför inte via någon annan bokhandel.